Akademia Magii Im. Asterii Cure

Opis forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2008-05-15 23:06:31

Asteria

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-05-15
Posty: 11
Punktów :   

Lekcja 2 klasa 1

Rozdział 1: Wprowadzenie
Temat: Wprowadzenie do transmutacji Zasady korzystania z różdżki.
Transmutacja to bardzo zaawansowana dziedzina magii, polegająca na przemienieniu jednej rzeczy w inną.(przykładowo zapałkę w igłę) Można także transmutować większe ilości przedmiotów, organizmy żywe, lub rośliny. Transmutacja wymaga niezwykłe wielkiego skupienia, koncentracji a także perfekcji. Bez tego nawet drobne przejęzyczenie się, źle wypowiedziane zaklęcie może skończyć się tragicznie zarówno dla danego przedmiotu (lub organizmu) jak i dla czarodzieja wykonującego daną transmutację.

Słowo "transmutacja" pochodzi z łacińskiego (trans - poprzez, mutatio - zmiana).  Transmutacja jest powszechnie znana, wspomniano o niej w mitach bajkach mugoli na calym świecie.

Transfiguracja jest to zamiana jednej z cech przedmiotu (np. koloru, zapachu) w inną . Przy użyciu większej siły magicznej przez czarodzieja możliwa jest zamiana 2 cech. Słowo "transfiguracja" pochodzi z języka łacińskiego (figuro - kształtuję).

W transmutacji m. in. wyróżniamy takie pojęcia jak:
a) subprodukt
b) produkt

Subprodukt - jest to przedmiot lub organizm, który transmutujemy, przykładowo: jesli transmutujemy zapałkę w igłę zapałka jest subproduktem
Produkt - jest to przedmiot bądź organizm, w który transmutujemy, np. przy transmutacji myszy w żabę produktem jest żaba.

W każdej przemianie transmutacyjnej można wydzielić trzy części: transmutant, transmutacja, wynik transmutacji.
Podstawowy wzór na transmutację

Transmutant + Transmutcja => Wynik Transmutacji

Transmutacja w tym zapisie nie oznacza nauki przemiany jednego w drugi, lecz zaklęcie, którym przemieniamy transmutanta w wynik transmutacji.
Transmutant (inaczej zwany: substratem lub supproduktem) jest to przedmiot, który zmieniamy w inny.
Wynik transmutacji (produkt transmutacji) jest to obiekt lub obiekty powstałe w wyniku przemian transmutanta.

Zasady korzystania z różdżki
1. Rożdżke używaj tylko do celow szlachetnych nie szkodzacych nieszkodzących tobie ani innym.
2. Rożdżka nie moze być przekazywana jekiemu koliwek mugolowi. Złamanie tego pkt. to równoczesnie złamanie art. 10 paragrafu 5 na temat Ochrony Mugoli
3. Różdżka nie może zostać użyta, kiedy jest bardzo uszkodzona, lekkie obicia raczej nic nie zrobią . Jednak złamana różdżka daje wiecej szkód niż efektó i może doprowadzić do niespodziwanych konsekwencji.
4. Różdżka wybiera sama siebie czarodzieja.

Zasady dobrej transmutacji:
a) skupienie na danej rzeczy
b) używanie ZNANYCH zaklęć
c) używanie PRZECWICZONYCH zaklęć
d) nalezy mieć sprawną różdżkę

Praca domowa:
Napisz jakie mogą być skutki ubczone złej transmutacji..

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.175 seconds, 11 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.kosmetologia2010pwsz.pun.pl www.ptrl.pun.pl www.mysteamforum.pun.pl www.casimirus.pun.pl www.klasa6ce.pun.pl